خبر بلوچستان

ساخت وبلاگ

امام جمعه زابل گفت: تاخیر در اجرای طرح منطقه آزاد سیستان به نفع مردم نیست زیرا مشکلات سیستان زیاد است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا در نشست صمیمی با اصحاب رسانه سیستان و فعالان اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: انجام کارهای فرهنگی برای منطقه و استان از اقدامات در دست اجرا است.

امام جمعه زابل افزود: اتاق پیشرفته ویدئو کنفرانس به زودی راه‌اندازی میشود و با وجود آن عملا کرسی درس خارج از فقه را در زابل و برای نخستین‌بار در طول تاریخ سیستان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پیگیری مطالبات مردم در اولویت قرار دارد، نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی مطالبات مردم و حقوق ضایع شده آنها را پیگیری کنند.

کیخا بیان کرد: در کنار نمایندگان جدید با همان قدرت و مطالبهگری بوده و دست در دست هم در کنار رسانهها صدا و مطالبات مردم را اکو میکنیم تا جایی که به گفتمان تبدیل شود.

منبع:خبر گزاری فارس

 

 

خبر بلوچستان...
ما را در سایت خبر بلوچستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان balouchestani بازدید : 25 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 0:44

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور سازمان‌های مردم نهاد گفت: ظرفیت دانشگاه زابل برای توسعه منطقه سیستان به‌کارگیری شود.

صفر اسلامی در بازدید از قسمت‌های مختلف مجتمع تفریحی، آموزشی و پژوهشی  بقیه الله الاعظم دانشگاه زابل افزود: دانشگاه زابل با توجه به رسالت خود می تواند نقش بسزایی در تحولات منطقه داشته باشد.

مشاور استاندار در امور سازمان‌های مردم‌نهاد ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های صورت گرفته در مجتمع بقیه‌الله‌الاعظم چاه نیمه گفت: با توجه بر تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری مبنی بر مقاوم‌سازی اقتصاد که متکی بر توانمندی‌های بومی است، دانشگاه زابل با در اختیار قرار دادن تجربیات خود در این زمینه می‌تواند الگویی مناسب برای ترویج فرهنگ اقتصاد درون زا و کارآفرین در جامعه بوده و زمینه را برای توسعه همه جانبه در منطقه سیستان مهیا سازد.

خبر بلوچستان...
ما را در سایت خبر بلوچستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان balouchestani بازدید : 23 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 0:44

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: :تردیدی نیست در سالگرد این امام راحل باید بازخوانی در ابعاد مختلف شخصیتی ایشان صورت بگیرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خطیب نماز جمعه زاهدان با اشاره به اینکه نگرش امام خمینی (ره) نشات گرفته از بینش رسول مکرم اسلام وامام حسین (ع) است گفت :شخصیت امام(ره) یکی از بی بدیل ترین شخصیت ها در 14 قرن اخیر و الگوی موفقی برای بشریت است. نماینده ولی فقیه همچنین گفت :نگرش و شخصیت امام (ره) نه تنها تک بعدی نبود بلکه جامعیت داشت.ایشان در ابعاد فکری ؛کلامی و فلسفی بسیار برجسته بودند. امام جمعه زاهدان با حمايت از وجود پارک های علم و فناوری در دانشگاه ها گفت:اینکه ببینیم درون یک مرکز علمی پارک های علم و فناوری وجود دارد که جای کار عملی است ؛بسیار خوشحال کننده است اما نباید گذاشت دانشگاه ها به مکانی برای ابتذال اخلاقی تبدیل شوند. آیت الله سلیمانی همچنین اقدام حکومت سعودی در مانع تراشی برای انجام مناسک حج تمتع توسط زائران ایرانی را مورد انتقاد قرار داد و افزود :قوانین جدید صعودی ها برای زائران ایرانی بسیار ناشایست و توهین آمیز است و آن را محکوم می کنیم.
یک‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۰۳:۴۷
خبر بلوچستان...
ما را در سایت خبر بلوچستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان balouchestani بازدید : 16 تاريخ : يکشنبه 16 خرداد 1395 ساعت: 22:14

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: آمریکا دشمن درجه یک ایران است و هرگز برای ملت ما دلسوزی نمی‌کند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: بحث برجام و مسائل پسابرجام بحث ویژه‌ای است که در کشور ما دو دیدگاه در مورد آن وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: یک دیدگاه این است که برجام کار مثبتی بود و تیم مذاکره کننده ما که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز بودند توانستند در مقابل 1+5 بایستند و از حقوق مردم مردانه دفاع کنند.

وی ادامه داد: دیدگاه دیگر این است که در مقابل ما حریفهایی وجود دارند که هرگز چشم دیدن ما را ندارند، مانند آمریکا که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و طی چهار دهه اخیر همیشه برای به زانو در آوردن ما تلاش کرده‌ است و بر این اساس نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه ما نمیتوانیم آمریکا را مورد اعتماد بدانیم زیرا تاکنون پای هیچ یک از تعهدات خود نسبت به ایران اسلامی نبوده است، تاکید کرد: آمریکا دشمن درجه یک ایران است و هرگز برای ملت ما دلسوزی نمی‌کند.

منبع:خبرگزاری فارس

خبر بلوچستان...
ما را در سایت خبر بلوچستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان balouchestani بازدید : 25 تاريخ : يکشنبه 16 خرداد 1395 ساعت: 22:14

اولین نشست تخصصی  منطقه جنوب شرق کشور برای مبارزه با قاچاق کالا در زاهدان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان در این نشست تخصصی که با حضور دبیران کمیسیونهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانهای سیستان و بلوچستان ، کرمان ، خراسان جنوبی و هرمزگان حضور داشتند مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و سوخت کشورگفت : هم اکنون سوخت نفت و گاز از این استانها و بعضی از استانهای مرکزی به مقصد سیستان و بلوچستان حمل و به آنسوی مرز قاچاق می شود .

وی گفت امسال قاچاق سوخت در کشور 60 درصد کاهش داشته است.

 اعتصامی مدیرکل پخش فراوردهای نفتی منطقه زاهدان هم دراین  جلسه گفت روزانه 5/2 میلیون لیتر نفت و گاز در سیستان  و بلوچستان توزیع می شود و این در حالی است که 3تا 5 میلیون لیتر نفت و گاز در استان قاچاق می شود که نشان می دهد این نوع سوخت از استانهای دیگر به این استان قاچاق می شود .

 سردار رحیمی فرمانده انتظامی استان هم در این جلسه گفت دو باند بزرگ قاچاق که سوخت به وسیله تانکر وارد استان میکردند و سپس با وانت به نوار مرزی حمل می نمودند دستگیر شدند .

 

خبر بلوچستان...
ما را در سایت خبر بلوچستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان balouchestani بازدید : 20 تاريخ : دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت: 7:35

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: 824 تبعه خارجی شاغل در واحدهای کارگری در استان سال گذشته اخراج و نیروی کار ایرانی جایگزین شدند.

مهرداد جهاندیده افزود: 13 هزار و 747 مورد بازدید از کارگاه های استان سال گذشته انجام شده است که این تعداد اتباع خارجی غیر مجاز شناسایی و 283 نیروی کار ایرانی جایگزین شدند.

وی ادامه داد: 498 مورد صدور برگ جریمه برای کارفرمایان متخلف صادر شده که در این راستا 194 کارفرما به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از اتباع خارجی از جرایم محسوب می شود، افزود: میزان جریمه سال 95 کار فرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار کنند، به استناد بند (ج) ماده 11 قانون، متخلفان به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه می شوند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی کار گفت: حداقل دستمزد روزانه 270 هزار و 722 ریال در سال 95 تعیین ‌شده و مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی یک میلیون و 353 هزار و 610 ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مبلغ فوق‌ در خصوص کارفرمایان متخلف اعمال و در صورت تکرار تخلف، این میزان جریمه 2 برابر می شود.

بیش از چهار میلیون سهم در بازار بورس سیستان و بلوچستان دادو ستدشد

خبر بلوچستان...
ما را در سایت خبر بلوچستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان balouchestani بازدید : 11 تاريخ : پنجشنبه 6 خرداد 1395 ساعت: 13:50

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) دشمنان را زمین‌گیر کرده و آنها را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ضمن گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)، افزود: تردیدی نیست که مرز شرقی کشور ما به لحاظ همجواری با دو کشور پاکستان و افغانستان که زیاد بر اوضاع و احوال مرزهای خود مدیریت و تسلط ندارند، همواره در معرض تهدید بوده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: شرارت، آسیب‌پذیری و گرفتاری از جمله پیامدهایی است که مرزهای ما در تهدید آن قرار دارد.

وی گفت: اگر اشراف اطلاعاتی، دقت کاری و انجام وظیفه و تعهد به رسالت سربازان گمنام امام زمان(عج) نباشد قطعا در درون کشور آسیب جدی خواهیم داشت.

امام جمعه زاهدان افزود: هدف دشمن ناامن کردن ایران است و حتی ناامنیهای کشورهایی که امروز در پیرامون کشور ما رخ میدهد، اگر مقدور بود در داخل ایران انجام میشد.

وی ادامه داد: در بغداد انفجارهای مهیب صورت گرفت، تعداد زیادی از مردم کشته و بخش عظیمی مجروح شدند و خیلی از سرمایهها از بین رفت، قطعا اگر دشمن میتوانست این کار را در داخل کشور ما انجام دهد، لحظه‌ای تردید نمیکرد.

سلیمانی بیان کرد: باندهای بزرگ شرارت که کشف میشود، این همه تسلیحات که برای کارهای انتحاری در داخل کشور از اشرار به دست می‌آید به برکت تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج)، ماموران انتظامی، سپاه، مرزبانی و دیگر نیروهای دست اندر کار است.

منبع : فارس

خبر بلوچستان...
ما را در سایت خبر بلوچستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان balouchestani بازدید : 12 تاريخ : سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت: 18:20

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور گفت: رزمندگان اسلام به وسیله نیروی ایمان توانستند در مقابل توانمندی‌های دشمن پیروز شوند.

سردار محمد مارانی در همایش محوری سوم‌خرداد در سازمان تبلیغات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: توانمندی‌های دشمن در هشت سال دفاع مقدس در مقابل توانمندی‌های نیروهای خودی بسیار زیاد بود و بیش‌ترین و سنگین‌ترین سلاح ما پدافندهای هوایی ما بودند و ما کم‌ترین تجهیزات را در مقابل بیشترین تجهیزات دشمن داشتیم.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق افزود: فرماندهان بزرگ و توانمندی همچون عدنان خیرالله نیروهای عراقی را هدایت می‌کردند اما غافل بودند که نیروهای ما سلاح بزرگی چون ایمان دارند.

این مسؤول ادامه داد: آنچه که در جبهه ما تلألو و درخشش داشت ایمان و اخلاص رزمندگان ما بود که با تجهیزات کم در مقابل توانمندی‌های عراق ایستادند و پیروز شدند.

وی با بیان این که نه عِده و نه عُده دشمن برای نیروهای ما محدودیت ایجاد نکرد گفت: آنچه ماندگار است ایمان رزمندگان است که توانستند به وسیله آن در مقابل توانمندی‌های دشمن پیروز شوند.

منبع : فارس

خبر بلوچستان...
ما را در سایت خبر بلوچستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان balouchestani بازدید : 11 تاريخ : سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت: 13:53

اجلاس رؤسای مناطق آزاد حاشیه اقیانوس هند عصر امروز در تالار همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار به‌کار خود خاتمه داد.

برگزاری پنل‌های تخصصی با عناوین «چابهار اکسیژن افغانستان»، «نقش جامعه محلی در توسعه چابهار»، «صنعت و تجارت» و «سمن‌ها و توسعه چابهار» در مرکز همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار از جمله برنامه‌های روز آخر همایش بود که اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور نیز در پنل تخصصی «صنعت و تجارت» حضور به عمل آورد.

میزگرد نقش جامعه محلی در توسعه چابهار نیز با حضور فرماندار ایرانشهر و سرباز، رئیس شورای شهر و شهردار شهرستان چابهار و جمعی از مسؤولان ادارات، معتمدان و مردم محلی در سالن گفت‌وگوی مرکز همایش برگزار شد.

همچنین در حاشیه اجلاس آیورا هیأت سرمایه‌گذاری کشور افغانستان از شرکت‌های فعال، سردخانه و انبارهای منطقه آزاد تجاری شهرستان چابهار برای نیازسنجی در زمینه صادرات و واردات میوه بازدید کردند.

منبع : فارس

خبر بلوچستان...
ما را در سایت خبر بلوچستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان balouchestani بازدید : 14 تاريخ : شنبه 1 خرداد 1395 ساعت: 15:22